luni, 30 iulie 2012

Minunea mea..


O, ce minune mare, în preajma mea când eşti
Simt calda revărsare a dragostei cereşti,
De parcă chipul Domnului sorbit de-a ta fiinţă,
Străluminat de dragoste, iertare şi credinţă
În mine se-oglindeşte, şi ca-ntr-un basm, pe dat’,
Învie al meu suflet, curmând al meu păcat.

Şi acele mici şi oarbe străfunduri de fiinţă,
Colţuri de iad scăldate-n venin şi suferinţă,
‘n rostirile-ţi sfioase cu glas de rugăciune,
Se umplu de dulceaţa slăvitului Său nume.

Şi toate mai frumoase îmi par în astă lume-
Mai miresmat văzduhul, şi cerul mai blajin
Mai ‘nălţător e cântul ce-n mănăstiri răsună
De dragul tău, preascumpo, mai drag mi-i şi-al meu chin.

Învăluit de sfânta mireasmă-a veşniciei,
În strai de sărbătoare al meu suflet se-mbracă
Şi-n dulci-amare lacrimi- de slavă şi căinţă,
Cântări de mulţumire, smerit Domnului ‘nalţă:

-O, Doamne, îndurate, din marea Ta iubire
Tu nu voieşti pieirea niciunui suflet orb.
Nevrând a mea osândă, din cupa milei Tale
Mi-ai dat o perlă rară- nepreţuit odor.

Să strălucească-n viaţa-mi ca şi seninul soare,
Care supus se pleacă cuvântului Tău viu.
C-o mângâiere caldă amarul să-mi potoale,
Cu ruga-i inima-mi s-o facă a cânta din nou.

Pentru cerescul dar, Părinte, o viaţă-ţi mulţumi-voi.
Nicicând să îl privesc măcar, eu vrednică nu fi-voi.
Învaţă-mă, Părinte drag, să ştiu să-l preţuiesc
Al Tău preasfânt şi dulce nume-n veci să Îl slăvesc!


Niciun comentariu: